عینک تنبل ؛ برای مطالعه و تماشای تلویزیون !!

تاريخ : 28 مرداد

تنبلی اصلا صفت پسندیده ای نیست ولی شرکت های فن آوری، برای تنبل تر کردن ما برنامه های ویژه ای دارند! در جدیدترین این کارها محققان عینک‌هایی برای تنبل‌ها طراحی کرده‌اند تا با آن بتوانند در حالت خوابیده و بدون نیاز به بلند کردن سر به تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب بپردازند.

 

عینک تنبل ؛ برای مطالعه و تماشای تلویزیون !!, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ پیش از این عینک مخصوص تنبل ها برای تماشای تلویزیون توسط ژاپن ساخته شده بود. با استفاده از این عینک کاربر می توانست بدون اینکه روبه روی تلویزیون بشیند آن را تماشا کند. اما مدل جدید این عینک های که مخصوص افراد تنبل ساخته شده امکان تماشا و خواندن هر مطلبی را با زاویه نود درجه به کاربران می دهد.

این عینک ۱۶ دلاری موسوم به «عینک تنبل» تقریبا شبیه به یک پریسکوپ کار کرده و از آینه‌هایی برای انعکاس نور از یک جا به جای دیگر به‌منظور ارائه قابلیت مشاهده موثر در یک جهت غیرمعمول استفاده می‌کند. نور از آینه‌ای با زاویه ۴۵ درجه در بدنه اصلی عینک و سپس در چشم فرد منعکس می‌شود. جنس نرم این عینک آن را برای چشم گذاشتن و دراز کشیدن راحت کرده است. شرکت ThinkGeek این عینک را دارای عدسی‌های آینه‌ای ویژه توصیف کرده اما همچنین گفته که این عینک‌ها می‌توانند بر روی عینک‌های طبی نیز پوشیده شوند.

عینک تنبل ؛ برای مطالعه و تماشای تلویزیون !!, پورتال خبری فرهنگی گهر

پیش از اینکه تلویزیون وارد همه خانه‌ها شود، عینک‌های Hamblin در سال ۱۹۳۹ ابداع شده و هیچگاه مشهور نشدند. این عینک‌ها به‌منظور تسهیل خواندن کتاب در زمان خواب طراحی شده بودند. کلمات کتاب با استفاده از آینه‌ها به چشمان خواننده تابیده می‌شد تا فرد بدون بلند کردن گردن خود بتواند کتاب بخواند.

عینک تنبل ؛ برای مطالعه و تماشای تلویزیون !!, پورتال خبری فرهنگی گهر

شرکت سازنده عینک تنبلی اظهار کرده که تماشای تلویزیون و خواندن کتاب در حالت دراز کشیده بدون بلند کردن سر امکان‌پذیر نبوده و انرژی زیادی را می‌گیرد! البته این عینک یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن است که برای دیدن تصویر از طریق عینک، تلویزیون باید در کنار مبل شما باشد نه در روبه روی آن. اما متاسفانه در اکثر اوقات تلویزیون روبه روی مبل یا کاناپه قرار می گیرد. با این وجود آیا شما حاضرید دکوراسیون منزل خود را برای این کار تغییر دهید؟

 

منبع: worldir.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي